Tuesday, May 18, 2010
Carla Bruni and the 40500 frames/Carla Bruni et les 40500 images
Le cinéma c'est 24 images par secondes/Cinema is 24 frames per seconds
La télévision c'est 25 (or 30) images par secondes/Television is 25 (or 30) frames per seconds
Youtube c'est 2 millions images par secondes (24 heures d'images par minute)/Youtube's run is 2 millions frames per seconds (24 hours of pictures by minute)
In the Tube with Carla from Thomas Cazals on Vimeo.
Wednesday, May 05, 2010
Viva Ken Loach !
http://www.youtube.com/user/KenLoachFilms
(From le Monde) Le réalisateur britannique Ken Loach, auteur entre autres de Looking for Eric ou de Raining Stones est en train de mettre en ligne ses films. Il a choisi la plate-forme de partage de vidéo YouTube, permettant ainsi le libre visionnage de ses œuvres.
http://www.lemonde.fr/cinema/article/2010/05/04/tout-ken-loach-en-acces-libre-sur-youtube_1346531_3476.html
Saturday, April 17, 2010
Tuesday, March 16, 2010
Marion gets crazy (Part II)
Psycho: Marion Cotillard, photo by Mark Seliger
Monday, March 15, 2010
Friday, March 12, 2010
Wednesday, March 10, 2010
Thursday, February 25, 2010
MAN WITH THE MOVIE CAMERA (Remake it !)
L’Homme à la caméra est une vidéo participative inspirée par le chef d’œuvre de Vertov, L’Homme à la caméra. Tout le monde est invité à télécharger un extrait vidéo à http://dziga.perrybard.net. Les contributions font partie d’une base de données à partir de laquelle le logiciel crée un montage selon l’original. Quand le film est projeté, votre séquence vidéo fait partie d’un montage mondial, selon Vertov « l’étude directe des phénomènes vivants qui nous entourent.
The Global Remake is a participatory video shot by people around the world who are invited to record images interpreting the original script of Vertov’s Man With A Movie Camera and upload them to this site. Software developed specifically for this project archives, sequences and streams the submissions as a film. Anyone can upload footage. When the work streams your contribution becomes part of a worldwide montage, in Vertov’s terms the “decoding of life as it is".
Tuesday, February 16, 2010
Tuesday, February 09, 2010
Google likes François Truffaut
The Google advertising during the american Superbowl this year 2010.
With François Truffaut...
Wednesday, January 27, 2010
Monday, January 25, 2010
Myspace was Youtube (Art21/Winter 2009)
The french contemporary art paper magazine "Art 21" wrote a great paper about "The Transmigration of Donovan Lynch" in his winter 2009 issue.
Thanks to Christophe Leclercq
Friday, January 22, 2010
The Transmigration of Donovan Lynch (vostfr-2009)
Entièrement composée dimages en provenance de Youtube - images volées prises au téléphone portable, archives de télévision, conférences, témoignages de fans, flash de news - "La Transmigration de Donovan Lynch" se regarde comme un polar de science fiction, une enquête à travers les fragments du réseau. Gourou en hélicoptère qui survole les foules, dérapage au théâtre Urania, Californie mystique, Maharishi Chanel et David Lynch Foundation Panoptique éclaté et dérive transcendentale.
www.thomascazals.com
Thursday, January 21, 2010
ASCII Movies
Monday, January 18, 2010
Paranormal Activity Lula's version
My daughter Lula screamed this week-end when she saw my US version of "Paranormal Activity", the good film by Oren Peli. "The end is not the same, than the theater version in France !". In Paris's theater the french version ends with a last shot of the heroïn, watching the audience.
I just checked on IMD this morning and I discovered there is TWO versions of "Paranormal Activity" (86 and 99 mns length). I don't know why there is two versions ? Nobody in the press or TV talk about that. Even in Peli's interview.s If you have some news about that...
Wednesday, January 13, 2010
Cinerotica
Acteur pendant près de six ans aux cotés de Jean-Pierre Mocky, mais aussi cinéphile et auteur (plutôt spécialisé dans la culture marginale, la série B, le cinéma bis) chroniqueur à Mauvais Genres sur France Culture, rédacteur de Mad Movies, réalisateur de documentaires sur les nains au cinéma ou la série B allemande (Exotisme, coups de poing et porte-jarretelles), Christophe Bier est, pour synthétiser, un touche-à-tout.
C’est surement cet éclectisme qui pousse Christophe Bier vers cet incroyable pari: raconter tous les mois l’histoire du cinéma érotique et pornographique français, avec un magazine et un site vod. Une revue consacrée au cinéma érotique et pornographique français (un thème par mois), conjuguée à tous les temps, couplée à un dictionnaire (en 24 livrets) consacré aux longs métrages en 16 et 35 mm… et une heure de VOD gratuite tissée de courts métrages pornos clandestins ou amateurs entre 1920 et 1960, strip-tease et petits films naturistes des 50’s et 60’s, pour la plupart issus de collections privées. Etait-ce suffisant pour stimuler la pénétration de CInerotica? Assurément!
Cinerotica (Le dictionnaire cinema érotique et pornographique français)
Thursday, January 07, 2010
When Dracula meets Heavy Metal
In 2010 Christopher Lee will be the leading voice of "Heavy Metal Opera" named Charlemagne.
Charlemagne is a concept album with original words and symphonic metal music.
Composer Marco Sabiu, best known for his collaborations with Kylie Minogue, Take That, Pavarotti, Morricone, has created a truly epic canvas by introducing modern metal symphonies, in a style which resembles a movie score. Marie-Claire Calvet, a graduate from Bristol University, transports the listener into "The Dark Ages", with a very powerful storyline and mesmerising lyrics. A full orchestra, heavy metal musicians, choir and special guest vocalists bring the legend of Charlemagne to life.
Composer Marco Sabiu, best known for his collaborations with Kylie Minogue, Take That, Pavarotti, Morricone, has created a truly epic canvas by introducing modern metal symphonies, in a style which resembles a movie score. Marie-Claire Calvet, a graduate from Bristol University, transports the listener into "The Dark Ages", with a very powerful storyline and mesmerising lyrics. A full orchestra, heavy metal musicians, choir and special guest vocalists bring the legend of Charlemagne to life.
Charlemagne Productions Ltd
Philip K.Dick From Blade Runner to Minority Report (2002)
The influences of Philip K.Dick's writings on contemporean artists:
Musician D.J Spooky, french designer Philippe Starck, filmmaker David Cronenberg, composer Jim O.Rourke, La Caution...
(Only in French)
Music by D.J Spooky
Directed by Thomas Cazals (2002)
Musician D.J Spooky, french designer Philippe Starck, filmmaker David Cronenberg, composer Jim O.Rourke, La Caution...
(Only in French)
Music by D.J Spooky
Directed by Thomas Cazals (2002)
Saturday, January 02, 2010
Subscribe to:
Posts (Atom)